Bra midsommar, dålig Ingvar

Det blev en utmärkt midsommar. Check på hela det traditionella kittet. Sillunch, kubb, bastu, roddbåt, skärgårdssommarstuga, blomkransar, grill och gänghäng. Vi blev ett utmärkt litet gäng och vi lyxade på ganska kraftigt. Jordgubbar, cheescake och västerbottenspaj – från NK, allt annat hemlagat – var bara förnamnet. Dessutom lyckades vi mer eller mindre klara oss från regn. Den töntiga penisen av pinnar, löv och blommor skippade vi dock.

Tyvärr lyckades jag köpa hälften av ölen fel. Missade helt att det stod 7,2 istället för 5,2 på burkarna. (Hur kan man för övrigt välja vit text på guldbakgrund för den viktigaste informationen på hela burken. Skärpning, Pripps!)

Så efter bastun – innan middagen – fick jag lite av en formsvacka och satt och ojade mig för mig själv och tyckte att livet var nedrigt (googla ”litotes”, om du måste.) Det gick som tur är över när hjärnan hade svalnat så sedan var det fantastiskt igen. Fast jag blev trött lite för tidigt. Läs 02.30.

Idag har varit en helt okej dag för att vara midsommardagen. Trots att vi inte fick sittplatser på bussen hem från Norrtälje.

För övrigt anser jag att Ingvar Kamprad var en synnerligen usel sommarpratare. Samt håller med dem som tror att han haft hjälp av en snurrdokor, ni vet en sån där som hjälper till att skriva tal så att det blir reklam utan att det märks.

/P

Lämna en kommentar

Under Livet, upp- och nergångar

Lämna en kommentar