Härmed lovar jag mig själv …

… att aldrig, aldrig någonsin mer försätta mig i en situation då jag måste jobba såhär.

Citatet som följer nedan är en (1) av 32 (trettiotvå!) bildtexter i ett sjusidigt (7-sidigt) reportage som jag sitter och layoutar. Det är det 18:e (artonde!) och sista nästintill exakt likadana reportaget i det magasin jag gör.
Jag önskar dig lycka till med att ta dig igenom nästa stycke!

”Christer som gjort portningsjobbet höjde bland annat ”taket” i insugkanalen sex millimeter. Att även fylla igen och höja ”golvet” – korta radien – kan ibland vara verkningsfullt men inte i det här fallet. Vårtan kring ventilstyrningen har slipats till en bättre strömlinjeform vilket ofta ger bättre flöde men är mycket arbete. Plus 15 procent bättre flöde överlag vilket fick vissa amerikanska Olds-snillen att gå i taket när motorns ägare Pierre mailade resulaten.”

Bilden som accompanjerar texten föreställer för övrigt en metallbit med ett hål i.

/P

7 kommentarer

Filed under Ideologi, Livet, upp- och nergångar, Språk eller festligt

7 responses to “Härmed lovar jag mig själv …

  1. J

    Haha fyfan, den kan du lägga upp på http://www.fmylife.com/. Sucks to be you.

  2. Aaargh! Hoppas att du har någon som korrekturläser.

  3. Haha. Jag smäller av.

  4. SV: Hehe, synd för alla tweeps att jag inte är den flitigaste av bloggare då 😉

  5. Boonzie

    Ventilporr?

Kommentera

