Grus på is förhindrar halka, grus på asfalt har i det närmaste motsatt effekt

Kära Stockholms stad,

Jag har noterat att ni påbörjat det mödosamma arbetetet med att samla ihop det grus ni i halkskyddssyfte strött ut under vintern. Dessvärre tycks arbetsbördan för den person ni utsett för ändamålet vara i högsta laget.
Kanhända kan det därför vara på sin plats att anställa ytterligare en person för sysslan.
Lämpligt vore att utrusta denna person med för uppgiften framtagna redskap. Gissningsvis en traktor med därtill hörande soputrustning.
Personen skulle måhända under vinterhalvåret kunna ägna sig åt snöröjning, till yttermera visso ännu ett område där ni stundom får utstå viss kritik.
MVH, Vårcyklist P.

3 kommentarer

Filed under Språk eller festligt

3 responses to “Grus på is förhindrar halka, grus på asfalt har i det närmaste motsatt effekt

  1. amayer

    Jag tänkte på det där i Stockholm i helgen, körde ju faktiskt moppe där och höll på dräpa mig på allt rullgrus. Du förresten, kan man inte ställa in så att man inte behöver godkänna kommentarerna innan de publiceras?
    (var inte orolig – jag har inte utsett dig till privat bloggsupport, tanken bara dök upp:) )

    • pelletsmaskinen

      Det kan man definitivt. Jag meddelar på din blogg för jag kommer inte ihåg på rak arm om du har wordpress eller vad. /P

  2. J

    Åh jag kunde verkligen inte ha skrivit det bättre själv! Elegi i världsklass.

Kommentera

