Grattis bloggen, 1 år idag!

Hej hopp, idag är det exakt ett år sedan jag började blogga. Det har varit en berg- och dalbana som ändå på något märkligt sätt lyckats stanna uppe bland molnen när det varit dags för avstigning.

Idag var det så tänkt att bloggen skulle flytta igen, till en egen domän och lite större frihet. Tyvärr är jag för osmart och har fastnat i wordpressvinkelvolten. Eller så beror det bara på att jag inte har vaccinerat mig mot ordet databas. Jag får nämligen röda utslag över hela kroppen av saker som ser ut så här: ”web001_db” – och det trots att jag vet att jag kommer älska det när jag lyckas.

Håll i stället tillgodo med två bilder. En fin ny vinterbild …

Fredhällsbadet har öppet (vatten) för bad året runt.

… och en två år gammal som är tänkt att varna små barn för farorna med vinterbad.

Iskanter är vassa och farliga, hur gulliga de än kan tyckas vid första anblick.

Iskanter är vassa och farliga, hur gulliga de än kan te sig vid första anblick.

Hipp hipp hurra!

/P
___
PS. Om någon känner för att lägga en del av sin dag på att hjälpa ett miffo med wordpressinstallation (åtkomst till databas på surftown), skulle jag bli ytterligt tacksam för hjälp. Hojta på twitter eller mejla till pelletsmaskinen (a) gmail . com (sådär ihopskrivet med ett fint elefantsnabel-a istället för parentesen då, så klart.)
___

UPPDATERING: Det vissade sig efter twitterhjälp från bästa lolitaloco att det inte fungerar (så bra) att köra wordpress från JUST MITT webbhotell. De kör i någon typ av safe mode. Valfritt könsord på det! /P

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Livet, upp- och nergångar

10 responses to “Grattis bloggen, 1 år idag!

  1. Och grattis till dig!
    ”Databas” är ett hemskt, hemskt ord.
    Men – att döma av bilden – ”iskant” är värre…

    • pelletsmaskinen

      Tack! Såret gick exakt hela vägen från handled till handled. Men det ser värre ut än det är. Jag märkte faktiskt inte ens att jag skurit mig förrän vi började se att halva bastun var nedblodad. Mycket ytligt alltså.
      Jag har bestämt mig för att bli bästis med databas. Arbeta med, inte emot. Men så visar det sig ju vara webbhotellet som är ondingen, skurken. Varvid man tappar lite must. /P

  2. Men….. det borde gå The critics ligger väl på Surftown vill jag minnas. Kontakta supporten på surftown eller byt hotell till Binero som har ”one-click-installation”.

    Hipp hipp hurra ändå! Sluta aldrig blogga!

  3. Oj vad du ettårsjubilerar…
    Grattis, grattis!

  4. Surftown aka Smurftown suger och har i sin strävan att bli Sveriges bästa webhotell strypt funktion efter funktion för sina kunder.

    Under lång tid försökte jag köra Drupal i deras safe mode on-värld men det gick inte och svaren från dem var att safe mode on = farligt och no can do. Sedan gick de i höstas ut med buller och bång och hånade sina kunder rakt av med informationen ”nya hemsidan byggd med Drupal”.

    Har sneglat och snackat en del med http://www.citynetwork.se/ som verkat synnerligen hjälpsamma även om layouten på deras hemsida är skrämmande lik Surftowns gamla..

    Men.. WordPress ligger faktiskt i paketlösningen på de vad det nu blev 3 applikationer som blev kvar i Linux-hostingen hos Smurfarna så det borde inte vara något problem att installera.

    • pelletsmaskinen

      Nu blir jag förvirrad. Det ska alltså fungera? De flesta på Twitter var överens om att jag var rökt. Jag förstår (ungefär) vad du menar, men orkar nog inte försöka mera. Har beställt de dära Binero och samlar ny must. Ordet ”enklicksinstallation” (fast på engelska då) tilltalade mig vansinnigt. I slutändan kommer jag att gå i konkurrs, men det är saker man får ta. /P

  5. Unix-hosting inte Linux *skäms*

  6. Blingbling

    Säg som det är, du har suttit på korset hos Madame Kerstin!

Kommentera

