Valfri Monica Törnell-titel från 1986 här

Låt oss inte hymla. Jag har haft … mer än en flickvän. Alla jag bildat item med har varit fantastiska, på sitt sätt. Frida (2 månader under 1997) kanske inte var det årets mest spännande individ, hon hade sina talanger på ett helt annat område, vilket uppskattades mycket då. Hon kom från Dalarna och hade … övat.
Annars har det varit smarta, intressanta och begåvade flickor som bosatt sig i mitt liv. Många av dem korthåriga.
Då och då har jag känt att själsfränderkänslan har infunnit sig, lika ofta har jag tvivlat på förhållandena, utan att för den skull – true killstylee – göra något åt saken. När förhållandet börjat kapsejsa har jag byggt upp en invärtes smärta och tuffat på som om tåget aldrig skulle stanna. Till slut har smärtan med full kraft exploderat.

Nu befinner jag mig plötsligt i ett nytt förhållande – med en tjej som givetvis läser det här, vilket jag måste ta hänsyn till men inte får låta mig kväsas av. Ett förhållande som känns så självklart och tycks ha kommit till av en så besynnerlig slump, att jag aldrig hittills tvivlat. Fatta! Jag, utan tvivel, i sex månader!

I natt när hon kommenterade ett längre samtal mellan två storheter på vår dejtingsida (just det , Twitter), blev jag så hjärtevarm att jag höll på att börja gråta. Vi tycker – och tänker – i princip exakt likadant. ”Han är inte alltid den vassaste kniven i kökslådan,” sade Karin och jag behövde inte fråga vidare.

I tidigare förhållanden har jag ofta gjort listor över det som är bra och det som är mindre bra. Snygg har uppvägt bristande kreativitet, social har uppvägt kropp som dalat från himlen, verbalt rolig har uppvägt bristande påhittighet i vardagen, snäll har uppvägt halvkorkad. Fel värderingar har fått ge vika för omfattande socialt nätverk, tvär och vresig har fått ge vika för gudomliga partytalanger, sexuell energi har konkurrerat ut innesittarmänniska. Och så vidare.

Karin har underbart långt mörkt hår. Och med henne har jag inte gjort en enda lista.

/P

13 kommentarer

Filed under Livet, upp- och nergångar, Romans

13 responses to “Valfri Monica Törnell-titel från 1986 här

  1. Finaste ”kärleksposten” jag läst på länge. Säskilt sista meningen 🙂

    • pelletsmaskinen

      Tack! Allt för att tillfredställa mina kvinnliga läsare (dvs, mina läsare 🙂 )!
      Jag har på känn att det inte ska va så mycket listor, ja. Men det är inte lätt för en listkille. /P

  2. Att lista nåt sånt här svårt och dessutom göra det på det här känsliga sättet är imponerande.

  3. Aww. Jättefint ju. Härligt att allt känns så bra. Kram! ❤

  4. Fantastiskt vackert.

  5. Jaha, NU förstår jag din RT på twitter!

    • pelletsmaskinen

      Twitterparen, unite and take over! (För att sedan dö av digital motsvarighet till pussas i Konsumkön och få alla hatande blickar. Jej! :))

      Fast du menade egentligen GrovtInitiativts RT av min RT av din va?

      /P

  6. Å. Ja. Fint. När man plötsligt inte tvivlar — och tycker att det är jättekonstigt. Kan man inte-tvivla? Skumt.

    • pelletsmaskinen

      Skumt är bara början på en åtta volymer tjock encyklopedi. Sedan kommer appendixen. Men de verkar ha rätt. /P

Kommentera

