Flyttar ihop och lovar att skaka av mig rövbitartångesten

Jag ska flytta ihop. Jodå, med Karin (hon jag träffat på Twitter.) Bara på prov i och för sig, men dock. En kommunikationsstudent från Sönnsvall (som jag också fått kontakt med via Twitter) ska hyra min enkla lya i två och en halv månad. Lika bra, tänkte vi, vi bor ju ändå mest hos Karin. Hon har större och generellt mera välstädat, även om hennes lägenhet var ett hav av kaos när jag hittade henne.

En sak jag oroar mig lite över är att mitt liv ska fyllas av tv. Jag hatar tv. Inte direkt programmen som är på – alltså utom oftast då, eftersom 99 procent är skit – utan snarare den passiviserande makt som teven som medium har. Man sätter på, zappar lite fram och tillbaka och vips har den kvällen också gått åt. Man har blivit en dag äldre, en dag närmare döden.
Hos mig ser vi aldrig tv. Hos Karin har den en tendens att stå på. Kanske måste vi ha någon varannandagsregel eller annan fånighet.

En sak som är bra med att flytta ihop är att det blir billigare. Närmare bestämt hälften så dyrt. Fast när man köper glass får man bara hälften så mycket. Det är synd.

Till veckan ska jag se till att blogga om Gambia, en slags guide till framtida besökare. Tyvärr har prestationsångesten bitit sig fast i röven min.

Så, lev och må!

/P

11 kommentarer

Filed under Ideologi, Livet, upp- och nergångar

11 responses to “Flyttar ihop och lovar att skaka av mig rövbitartångesten

  1. Vad roligt att läsa! Det är ju ett jättestort steg.
    Grattis till både dig och Karin.

    och kul att det kom ett inlägg också, det var så länge sen sist…

  2. Snåle nörden säger yay till halverad hyra! Glass kan man alltid köpa mer av.

    • pelletsmaskinen

      Shit bra tips med glassen! Om man liksom köper dubbelt så mycket så får man lika mycket som om man vore en och då blir det lika dyrt som om man hade köpt den själv men man får också lika mycket så galet smart. Det är liksom valfritt, mera pengar – mera glass. Hej Gustav! /P

  3. Bligbling

    Oj, vad häftigt. Själv har jag aldrig varit sambo. Eller jo, gills kollektiv?
    Stort grattis i alla fall =)

    Och va glad jag blir att du bloggar.

  4. katarinagrondahl

    Ni kan inför någon sorts system, en halvtimmes tv i utbyte mot att du får 2/3 av glasspaketet. Eller ännu bättre: fritt glasskonto. Glass får man nämligen köpa precis hur mycket som helst av. Har absolut för mig att det står så i sambolagen.

  5. Kul att läsa att det gått så bra så här långt. Det gör mig glad. Hoppas det fortsätter gå så här bra för er.

    • pelletsmaskinen

      Tackar. Och så lite ta i trä på det. Jag är ju duktig på att kapsejsa skutor. Om vi så säger. /P

Kommentera

