Ett blogginlägg precis enbart om det som inte står

Nu ska det stå något i den här rutan. Helst något fyndigt och lite personligt. Kanske någon smart iaktagelse, eller något som berör känslorna. Får dem att hoppa upp och ner i tvättkorgen.
Jaha, vad föreslår ni? För jag har ingen som helst jävla aning. Men har man lovat att skriva sju dagar i rad, så har man.

Först hade jag tänkt skriva något om gårdagens skräp-tv-fest; söndagsreprisen av Mammas pojkar höll på att ta livet av mig. De elaka tv-programskaparna vet ju att jag har svagt hjärta!
Och nu är det tuppar som parar sig på tv. Tjejerna – alltså hönorna – får finna sig i att bli dragna i nackskinnet under akten, kan jag meddela. Men nej, det håller ju inte att skrivas om.
Och än så länge har jag lyckats hålla mig från att se den där Greta Gås, gift i Hollywood. Där går ändå gränsen.
Just nu gör de där tomtarna Simon och Tomas åttiotalsbordell igen. De är ju lite festliga. De gossarna vet att spöka ut ett hem. Men nej, inte heller det ska jag blogga om.

Och nu dök mitt hatobjekt nummer ett upp i fyrkanten. Ärkepajasen Bert, Sunes kompis. Eller hur det nu var?

Annars då, förutom gamla dumburken? Jo, jag hade jag förberett ett Stockholmslunchhakstips, men har inte tillgång till Fotoaffären just nu, så det får bli i morgon.

Skulle kunna skriva något om jobbet kanske. För där är det väldigt spännande just nu. Inte. Nä.

Egentligen borde man skriva något om att Nobels fredspris gått till Obama. För det känns ju nästan inte som att det kan vara sant. Har han hunnit göra någonting för freden än så länge? Bra jobbat i så fall. Och då halvgillar jag ju ändå den killen.
Men det har jag inte ork att skriva om.

Kanske borde jag blogga om den absolut grövsta direktöversättning från engelska som jag (någonsin?) har kommit på. Det grova, men inte alldeles ovanliga, uttrycket Jesus fucking Christ, kan ju faktiskt bara översättas – och blunda nu, alla känsliga – Jesus knullar Kristus.
Den du!
Men så grov är ju aldrig jag, så av det blir intet.

Annars då? Tja, som ni märker, intet nytt på den stockholmska västfronten. Vi säger så. Nu har jag krystat färdigt för dagen.

/P

4 kommentarer

Filed under Språk eller festligt

4 responses to “Ett blogginlägg precis enbart om det som inte står

  1. Jag gillade faktiskt det där.

    • pelletsmaskinen

      Så trevligt. Uttrycket ”kill your darlings” tillhör inte mina favoriter heller 🙂 /P

  2. Victoria

    Stum. Av informationsrikedomen i ett blogginlägg om. Ingenting.

    • pelletsmaskinen

      Jo du, Victoria, i de här inälvorna, som oftast gör sig bäst utan att spillas ut, bor det mängder av obearbetade informationsrester. /P

Kommentera

