Vad är det med nya människor va? För det är ju inte mig det är fel på!

Kan det vara så att vissa människor har ett inbyggt behov av att med jämna mellanrum lära känna nya personer? Nästan som en sjukdom, en psykologisk anomali.
Jag har alla de personer jag behöver i min närhet, vänner, familj, en flicka som jag har både roligt och mysigt med. Internetbekanta att umgås med på nätet under dygnets alla timmar.
Ändå finns det där, behovet. När jag träffar någon ny, man som kvinna – fast ärligt kanske något mer kvinna då – händer det något speciellt med tankekraften. Det är som att nya bekanta tillför energi rakt in i roten. Kanske är det det gamla bekräftelsebehovet som gör sig påminnt; stimulerar hjärnaktiviteten till nya höjder? Något fånigt behov av att synas och få uppmärksamhet, visa sig på styva linan. Jag vet inte riktigt hur det ligger till, men det skrämmer mig en aning. För resten av min varelse blir mer och mer bekväm, vill mest ligga hemma och softa.

Nä vänner, nu kan inte jag sitta här och filosofera längre. Goddagens!

/P

4 kommentarer

Filed under Livet, upp- och nergångar

4 responses to “Vad är det med nya människor va? För det är ju inte mig det är fel på!

  1. Känner igen det där som fan. Har inte reflekterat kring det men du tvingar mig till det nu… Fan va fundersam jag blev nu.

  2. Victoria

    Du är en samlare. Ut å pissa på gatlyktor istället.
    Nu vet jag direkt vem jag ska ge din länk här till. 🙂

    • pelletsmaskinen

      Mycket osäker på om jag förstår vad du skriver, men jag är övertygad om att du har en bra poäng. Och mycket nyfiken på vem som kan tänkas ha nytta av länken (vilken, btw?) blir jag. /P

Kommentera

