Twinglys kanaler (re)visited

Jag har nu fått tillgång till Twingly channels, som jag skrivit om tidigare. Mycket kortfattat kan man säga att det fungerar bra och är ganska likt det jag trodde. Det handlar alltså om att hålla sig ajour med olika ämnen som behandlas på realtidswebben – bland bloggar, mikrobloggar och nyheter.

Ännu finns dock ingen ”kanal” som verkligen intresserar mig. Teknik, sociala medier (blä för det uttrycket!) och mainstreamnöje dominerar hittills. Så du behöver inte vrida dig i krombukter på hallmattan om du ännu inte fått en inbjudan. Tjänsten kommer att bli verkligt attraktiv först när kanalutbudet breddats ordentligt.

Nya kanaler är dock på gång närmaste veckorna. ”Vi kommer att ha minst hundra kanaler igång under nästa vecka. Vi har fått runt 500 ansökningar om att få starta en kanal,” skriver Twinglys vd Martin Källström i ett tweet.

/P

3 kommentarer

Filed under Länkar, bloggar och rekommendationer

3 responses to “Twinglys kanaler (re)visited

  1. Kul att du gillar Channels! =)

    Ang. kanalutbudet: har du någon idé för ämne på ett kanal som du själv skulle vilja skapa? Du kanske redan har ansökt?

    Kontakta gärna mig, så kan jag hjälpa dig igång.

    /Anton, Twingly
    anton@twingly.com

    • pelletsmaskinen

      Jag är inte riktigt redo att hålla i en egen kanal än. Men jag har några idéer (väldigt mycket smalare än de jag hittat hittills, vilket jag tror behövs.) Men tack för hjälp-erbjudandet, Anton. Jag återkommer. /P

Kommentera

