Hrmpft

Kanske har jag järnbrist – förmodligen stavat hjärnbrist – eller så är det vädret. Fast solen skiner. Jag känner mig misslyckad och värdelös professionellt och som människa är jag inte alldeles olik en gammal vedhög. Ingen av mina extremiteter har några problem, naglarna är nyklippta och jag är inte nämnvärt tjockare än tidigare. Ändå blåser det inne i skallen, som vore där tomt. Blogginläggen samlas på hög opublicerade. Någon anledning att offentliggöra dem finns inte. Trost att det ligger fyra halvfärdiga texter på hyfsade idéer här bakom kulisserna. Inte heller i språket finns det någon tåga kvar. Livet saknar styrfart och bara på gammal rutin puffar vi kroppshyddan över nästa helgkrön.

Jag råkade säga att Julia (bland andra) var tråkig, fast jag menade så klart mig själv. Det blev en gnällbloggpost hos henne som lyfte mig lite. Så nu kopierar jag henne rakt av.

Ni vet ju vad jag gör, sitter och layoutplitar lite med ett tunt business-to-business-magasin som ska gå som en bilaga till ett magasin jag inte brinner för. Det går trögt och blir inte heller vidare snyggt. Måste ta mig i kragen, sälja ut min själ för lite kreativitet. Och för i helvete sluta klaga så här inför hela världen.

(Det är så klart inte jag som har skrivit den här texten, det är Gnälletsmaskinen, men nu trycker vi PUBLICERA innan någon hinner ångra sig.)

/P

2 kommentarer

Filed under Länkar, bloggar och rekommendationer, Livet, upp- och nergångar, Språk eller festligt

2 responses to “Hrmpft

  1. gnälletsmaskinen! lovely mr. hyde där, den använder du mer hoppas jag.

    • pelletsmaskinen

      Ett av mina 90-talssmeknamn var Pelle Gnillot, så det är väl en form av återgång till sina rötter 🙂 /P

Kommentera

