Jag, Hollywoodfru

Läser igenom mina vanliga bloggar (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41) under en tvådagarsperiod. Hittar nästan ingenting av värde. En bisarr och otäck historia lyfter mig inte. Har musten gått ur bloggosfären? Är det som med mindre indieband, de är bäst på första ep:en, första skivan? Har jag helt enkelt inte hittat till alla de nya som fortfarande brinner? Alltför många av mina favoriter har lagt av eller har paus, där finns inget nytt att hämta (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11).

I de politiska, journalistiska, reklamiga bloggarna (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10) står det väl okej till – internetfrihetskämparna kämpar vidare, proffstänkarna tänker vidare. Annars är det just nu för mycket bokmässa, generellt. Perioden då jag kunde sluka hundra romaner och 25 facklitterära verk på ett år kanske för evigt är över, bokmässan intresserar mig inte.

Men så slår det mig, med hjälp av en kommentar från för någon dag sedan, att det ju så klart är jag som förändrats. När jag tidigare har blivit singel brukar Erik, min närmaste vän, tala om ”den nya Per”. En vansinnigt utåtriktad kille med klumpigt manér som söker kontakt med alla till buds stående medel. En person som kräver uppmärksamhet 24/7. En skojande clown. Extrovert personifierad.

Nu är jag plötsligt i ett seriöst förhållande, snart tre månader gammalt. Och nu intresserar jag mig mest för att sköta om det levande och ta hand om mitt hem. Plantera blommor (substitut för vad?), städa.

Jag är en tjej. Jag bygger bo.

/P

PS. Jag har nog missat en del av ”mina” bloggar och ber om ursäkt om någon känner sig förorättad. Hehe. Meddela gärna om du tror att jag brukar läsa dig ibland eller i perioder. Tanken är att sätta samman ett numrerat skärmdumpscollage med ovanstående. Sedan blir detta min bloggrulle. Men det kommer att ta ytterligare en bra stund innan jag är klar med det. DS.

PS2. Lagt till några extra, som jag besöker titt som tätt, sedan originalinlägget. Fortsätter göra så. DS

16 kommentarer

Filed under Ideologi, Länkar, bloggar och rekommendationer, Livet, upp- och nergångar

16 responses to “Jag, Hollywoodfru

  1. Sorry, Per, att jag inte skriver något som lyfter dig, det var nämligen det jag siktade på när jag skrev det. Haha. 😉

    • pelletsmaskinen

      Men intentionen är god. Speciellt den långsiktiga planeringen uppskattas. ”Vad ska jag hitta på i kväll som kan vara nog spektakulärt för att glädja Per i ett blogginlägg i morgon?” Sånt man har vänner till! 😉 /P

  2. Att vara tjej är inte så dumt kan jag tala om 😉

  3. Blingbling

    Du är välkommen att följa min blogg om du vill. Jag tar aldrig paus =) Däremot tror jag inte den tilltalar dig haha. Där finns inget av värde. Men måste det det liksom.

    För vad är ”av värde?”

    Oh, jag följer en av de bloggar du länkat till. Donny. Me love.

    • pelletsmaskinen

      Jag var övertygad om att jag klistrat in dig, men något gick tydligen för snabbt. Det är en självklarhet att du skall vara med. För visst är jag där och påtar då och då, Anna. Nu är du i alla fall med. Kram! /P

  4. Jag är skittråkig just nu och fullt medveten om det.

    • pelletsmaskinen

      Oj, läser min text igen och inser att det ju faktiskt kan uppfattas så. Jag menar nog mest att det är JAG som är skittrist. För om 40 toppenbloggare samtidigt blir tråkiga, kan det vara läsaren det är fel på. Även om jag också tror att det finns ”eftersommarsvackor” i bloggosfären. 🙂 /P

  5. Man förändras hela tiden, det är en del av livet.
    Visst är det skönt samtidigt. Att inte allt är samma och lika roligt jämt. Vad trist DET hade varit.

    //Jn

    • pelletsmaskinen

      Ibland går det bara lite för snabbt. Man landar och trivs i en grej och vips är man ute på en helt annan helikopterfärd, rolig men skrämmande. Givet är dock att man inte kan leva på bloggläsning enbart. Även jag förstår det. /P

  6. Jag håller med. Flera bloggar som jag tidigare läste har stängts ner och själv har jag tidvis drabbats av latmasken vilket har fört med sig att jag saknar inspiration till nya inlägg.

    En delförklaring är att verkliga livet har tagit för mycket av den tid som tidigare kunde användas till bloggande. Om detta är bra eller dåligt vet jag inte. Jag gillar ju även att existera mitt i verkligheten.

    • pelletsmaskinen

      Man bara får ju inte ha dåligt samvete för att man inte bloggar. Då blir det bara prestationsångest av hela skiten. Som tur är finns det ju (nästan) alltid någon annan som skriver det man själv borde ha skrivit. Uppenbart är i alla fall att många gått ner sig en aning för närvarande.

      Men självfallet måste ”verkliga livet” alltid komma i första hand. Trist vore ju annars. /P

  7. Tea

    Ordförstoppning!
    🙂

Kommentera

