Trådlös el under min livstid!

Trådlös strömförsörjning kommer att bli närmaste årens stora hemelektronikrevolution, om du frågar mig. Jag hade aldrig hört talas om att det faktiskt kan fungera, bara drömt om det, innan jag såg den här presentationen.

Nu gissar jag istället: Om tio år har vi inga sladdar kvar i hemmet! Till och med brödrosten kommer att få sin elektricitet via luften.

För fördelarna är så många, inte minst de estetiska. Intrycket av en fin platt-tv förstörs ju alltid av sladdarna. Och mycket få är nog de personer som, som min kompis Lasse, för hand har knackat in kablarna i väggen, spacklat igen och tapetserat över.

Nu är tyvärr presentationen, trots att den bara är tio minuter lång, inte speciellt bra som underhållning i sig, så om du förstår grundläggande koncept kring vågor, magnetism och transformatorer, går det utmärkt att efter introduktionen spola fram till själva demonstrationen, som börjar på runt minut sju.

Och för att svara på din första spontana fråga: Ja, han lyckas ladda en iPhone utan en enda kabel.

Revolutionen är här! (Snart.)

/P

2 kommentarer

Filed under Länkar, bloggar och rekommendationer, Stil, prylar och mode

2 responses to “Trådlös el under min livstid!

  1. Pingback: Årets Nyhet #1 @ Sjumilakliv.se

    • pelletsmaskinen

      […] Precis, läs Sjumilakliv istället. Det är viktigare! /P […] (OBS fejkklamrar!)

Kommentera

