Internetnamndroppande

Juliagruppens samtal igår blev en gemytlig tillställning. Själva samtalen var intressanta om än inte (för mig) världsomvälvande. Intressantast var att höra om Erik Josefssons arbete i eu. Den killen förtjänar guldmedalj för idoga arbetsinsats!

Förutom Erik lyckades jag få korta pratstunder med bland andra politikbloggstjärnan Emma Marie ”Opassande” Andersson, Kvällspassetstjärnan Elin ”Saker under huden” Grelsson, favoriten Gustav ”Grovt initiativ” Almestad (även Pillow talk), Piratpartiets vice ordförande Christian Engström, nät(aktivist?)stjärnan Marcin de Kaminski och numera vännen Julia Skott. Trevligt. Inte minst att få ett riktigt ansikte till alla texter man läst.

Saknades gjorde justitieminister Beatrice Ask och infrastrukturminister Åsa Torstensson. De hade nog funnit tillställningen givande.

Vill man höra vad som sades gör man det på Bambuser.

Jag tog även två halvtaffliga bilder med mobilen. De finns att beskåda på min Twitpic.

/P
___
Tillägg: Glömde att jag även sa hej till Isobel Hadley-Kamptz som jag av någon märklig anledning är lite rädd för. Hon är respektingivande, men verkar trevlig. Kanske beror det på att hon inte följer mig på Twitter. Eller hennes status som Expressen-ledarskribent (notera, ingen länk. Äh btw, fuck it, det här är knallbra.) Min kompis S, tidigare i bloggen benämnd internetblyg, numera väldans aktiv på Twitter, verkade dock vara tjenis med henne.

12 kommentarer

Filed under Ideologi, Länkar, bloggar och rekommendationer

12 responses to “Internetnamndroppande

  1. Marcin

    Tack till tusen för att du kom. Riktigt trevligt att få ett ansikte, precis som du skriver.

    • pelletsmaskinen

      Jag är sjukt imponerad. Ni ordnar så bra grejer!
      Så, vad är den rätta beteckningen på vad du gör på internet? 🙂 /P

      • Haha, ja du. ”Nät(aktivist?)stjärna” låter ju lite konstigt och inte så specifikt alls. Jag har alltid många bollar i luften men ser mig nog mest som just nätaktivist. Det jag gjort de senaste tio åren är att organisera olika typer av mer eller mindre subversiva nätprojekt. 🙂

        • pelletsmaskinen

          ”Nätsubversive”, således. Men det låter också begränsande. Jag vet ju så väl att du och de dina har massor med spännande järn i elden. /P

  2. Favorit! #segergest

    Mycket trevligt att träffas. Hoppas på fler gånger.

    • pelletsmaskinen

      Topp, hm … ett!
      Japp, ser fram emot när du och de dina anordnar #twitterfestvästkust. /P

      • Var det du som ordnade twitterfesten häromsistens? Nästa gång ska jag försöka komma!

        • pelletsmaskinen

          Jodå, det var jag och väninnan Elvira (notonmyshift.se) Vi får se vad som händer härnäst. Vore kul att se dig på fest eller annat. Närsta gång det är Juliagruppsamkväm, ska jag se till att inte var uppbokat med annat så att jag kan stanna längre. /P

  3. Blingbling

    Nä, nu tycker jag att det börjar bli lite sektvarning här 😉

    Juliagruppen?

    Beatrice A är en partypingla hehe. Jag har ett kort på henne och hulken att sälja till Hänt i veckan.

    • pelletsmaskinen

      Viss sektvarning på hela den svenska bloggosfären va? Men det är ju det man gillar 🙂 Och länken till Juliagruppen har du ju ovan, så det är bara att läsa.

      Ja så klart burkar du partaja med vår justitieminister, Blingbling-Anna! Vad annat kunde man förvänta sig? 🙂 /P

Kommentera

