Twitterfest Stockholm, en kort recap

Igår var det fest minsann. Jag hade (bara) bjudit in folk från Twitter. Till min takterass. Det blev en härlig, om än lite – vilket var precis vad man kunde förvänta sig – udda tillställning. Jag och Elvira och min nya Twittertjej anordnade och tillsammans med Elvira kom en riktig – fast ändå inte – Stureplanspingla. Ni vet så där solbränd och med värsta perfekta håret och alldeles genomtrevlig. Hon hade fått för sig att jag var i hennes ålder, runt 23. Väldigt nöjd. Blev jag då. Men hon tycktes inte ha något emot att jag var en halvgubbe. Tvärtom, hon var kvar bland de sista.

Så kom det ett extravagant klätt par som matchade i rött och vitt och hade tagit med sig matchande tomater. Mycket tjusiga. Hon var, förutom en tjej som kom sent som hade planer på att börja, den enda som inte twittrade.

Elvira hade med sig sin dotter som är som ett riktigt litet yrväder. En magisk unge. Finns också på Twitter. Fem år gammal. Kanske blev det dock lite för sent för henne framåt slutet.

Sedan dök en av de skojigaste killarna på hela twittan upp och drog sina one-liners. Typ så sjukt go gubbe.

Så kom det två tjejer som jag bara känt någon dag på Twitter varav en jobbar med casting till tv-programmet Paradise Hotel. Hur udda är inte det i min värld? Den andre visade sig jobba i Stockholms kanske finaste byggnad. Anticimex högkvarter i Gröndal. Två väldigt rara tjejer.

Efter det dök det upp en för mig helt ny bekantskap som visade sig vara toktrevlig. Vi hade bara följt varandra några timmar på Twitter innan festen. Han kom från Sundsvall och hade ”sociala medier”-lunchat med flera av bloggsveriges kändisar på hemmaplan. Han kom dock inte från Sundsvall specifikt för festen. Det visade sig att han bodde hos sin syster som bor på min gata, bara några hundra meter bort.

Sist men inte minst dök senaste veckornas twitteryrväder upp och tog ett glas. Hon var kvar till ganska sent och vi satt och snackade ett bra tag.

Vi saknade några som vi trodde skulle komma, den supergalne skoja-om-allt-twittraren, den trevlige homosnubben och den bloggande tv-journalisten, till exempel.

Vad hände då? Jo, vi snackade och drack varje sorts alkodryck som fanns att tillgå. Överflöd, är inte att ta i. Och så spelade vi musik och några dansade och klättrade på skorstenen och efter en stund fick vi hämta extrajckor trots att det var en varm dag på sommaren. Och så pratades det en hel del Twitter och bloggar så klart. Mycket gick ju ut på att lära känna varandra.

Framåt midnatt droppade några av för att fortsätta ut i natten och Elvira och dotter åkte hem. Några stannade ett par timmar till och satt och pratade. Det var inte alldeles nyktert. På slutet satt jag och Karin, mitt Twitterfynd, och snackade säkert en timme efter att alla gått. Hon spiknykter, inte jag.

Kanske hade man hoppats på lite bättre uppslutning än 13 personer, men som experimentfest blev det ändå väldigt lyckat.

De flesta av ovan nämna personer går att identifiera – åtminstone som twitteralias – via den så kallade hashtaggen ”#twitterfeststhlm” på Twitter. (Men observera att hashtaggar bara sparas någon vecka.)

Det här gör vi nog om en dag.

/P

16 kommentarer

Filed under Allmänt, Länkar, bloggar och rekommendationer

16 responses to “Twitterfest Stockholm, en kort recap

    • pelletsmaskinen

      Jodå, måste hitta den perfekta lokalen där man kan vara inne och som inte är för dyr eftersom det är omöjligt att förutspå hur många som kommer bara. För det blir nog inte förrän efter sommaren. Vad blev det av dig? /P

    • Fiskrens

      Jag sammanfattar med ett ord: Avundsjuka.

      Väntar på #twitterfestgbg.

      • pelletsmaskinen

        Om din bakgrundsbild på twittan föreställer din hembygd föreslår jag att du agerar värd. Verkar ju sjukt mysigt. /P

  1. Snyggt min bäste! Lika snyggt som hela du! Skulle jättegärna se min herre plus twitterflickvän hemma på supé med anslutande utgång, nästa gång det är Club Killers på strand. En miniatyrinstitution i vardande här i sofo, supén vill säga. 26 Aug 2009 kl 19.

  2. senaste veckornas twitteryrväder?

  3. Mia

    Hade varit kul att varit med! Attans vilken otur att jag inte kunde komma, men en stackars vilsen uppsalabo hade säkert inte hittat hem till dig i alla fall…

  4. Eftersom jag ska vara husvärd för Elvira två nätter nästa helg tänkte jag bara kolla:

    Är det något jag borde veta?

    För övrigt, jag bor i GBG, så nästa helg är lite cross-over mellan Göteborg och Stockholm…

Kommentera

