En finkänslig ängel från internets ryggrad hälsar mig välkommen åter från en synnerligen förtjusande vecka i Sydsverige

– Hej Per och välkommen tillbaka till internet. Hur känns det?
– Jo tack, har haft en underbar semestervecka – till och med bra väder! – och inte saknat internet nästan alls. Jag googlade rovfåglar på Österlen men i övrigt har jag varit analog. Har ni saknat mig?
– Nja alltså, det är ju sommar även för de andra internetnavändarna, förstår du, så de flesta bryr sig föga och om du är här eller struntar runt i Skåne. Men någon enstaka kanske hoppats att du snart kommer tillbaka.
– Jag förstår. Jag har i alla fall samlat på mig några fina bloggämnen under veckan och en mulen dag kanske jag lyckas krysta ur mig dem. Ett av dem handlar om att nå fram till sina egna känslor från tidigare i livet och är en ganska psykofilosofisk historia. Det tror jag kan bli läsvärt. Sedan har jag några tramsanekdoter att dela med mig av, så det löser sig nog.
– Lova inte för mycket nu, då vet du hur det går. Då lägger sig prestationsångesten som en sunkig ryamatta från 70-talet över hela perceptionscentrum och du slutar se färgerna rosa och ljusblå. Det vet du. Är det verkligen det du vill?
– Nu måste jag jobba så jag hinner inte tänka på det där just nu.
– Såja, lugn. Menade inte så. Gå nu och ät din lunchlåda med hemlagad vegosushi så att du inte förvärrar blodsockerfallet. Vi kan tala vidare senare. Glöm inte de goda havregrynskakorna efteråt.
– Du är snäll du, jag gör så.

/P

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Uncategorized

4 responses to “En finkänslig ängel från internets ryggrad hälsar mig välkommen åter från en synnerligen förtjusande vecka i Sydsverige

  1. Vi har saknat dig! Och dina bloggämnen låter strålande. Portionera ut dem i lagoma doser, så behöver inte prestationsångesten bli för svår.

    • pelletsmaskinen

      Är inte du gullig så säg! Jag delar in bloggposterna i bitar enligt matcirkeln (eller tallriksmodellen??) så tar jag en tugga där det verkar smaka godast när jag blir hungrig. /P

Kommentera

