Du måste ju med mig behaga jävla skämta

Jag missade psykologtiden som jag väntat på sedan 15 juni. Det var idag det. Klockan halv tre. Då satt jag på jobbet med en telefon som är inställd på att larma inför viktiga händelser. En telefon som vid tillfället dött dödens död – semesterbatteriurladdningsdöden. En död så fullständig att inte ens ett larm inställt på världens undergång kommer att gå igång.

Jag har börjat röka igen.

Jag startar nu en bildsida på bloggen. I premiärinlägget bjuds på mjuka behagliga semesterbilder som är tänkta att svalka överhettade själar. Små vykort indränkta i lugnande eteriska oljor för ett innandöme statt i kaos.

/P, alltid på randen till patetik

9 kommentarer

Filed under Blommor, Livet, upp- och nergångar, Sluta röka

9 responses to “Du måste ju med mig behaga jävla skämta

  1. Anna

    Funderar själv på att börja tjuvröka. Du kan få bjuda på en cigg när vi ses. Bara du inte röker så starka cigaretter.

  2. Osis. Fick du en ny tid? Eller fick du böter?
    Du, prova snus. Något hälsosammare har jag inbillat mig hehe.

    Fina bilder. Jag har bott några år i Skåne och diggade Österlen. Där kunde man träffa på en hölastande Uffe om man hade tur =)

    • pelletsmaskinen

      Osis? Sjukt klantigt, om du frågar mig. Vad som händer härnäst återstår att se. Jag får ringa och kolla läget om hon inte ringer typ idag.
      Jag har testat att byta till snus. Tyvärr ger det mig cirkus lika mycket som … sms-sex. Men jag slutar snart igen. Trist bara att jag nu bränt möjligheten till blogg-stöd och tappat mina läsares nästan outtömliga förtroende.
      Roligt att du gillar bilderna. Jag stod i tornet på Kivik art center, som Uffe är så förgrymmad på eftersom man kan se hans gård därifrån. Tyvärr tog jag bilder på fel gård, granngården. Clever me. Österlen är ju annars ett riktigt Sagan om ringen-landskap. Som en saga, avskärmad från all verkligehet.
      /P

  3. pelletsmaskinen

    Hon ringde. Fick ny tid nästa vecka. Ganska soft. /P

  4. Anna

    Vad bra du. Missa inte den.

    • pelletsmaskinen

      Samma Anna, en tredje Anna?? Kanske inte det viktigaste men nej du, nu jävlar. Om någon ser mig twittra, blogga eller mejla på tisdag den 21 runt ett-tiden, skrik så att det gör ont i mitt öra, för då är jag på fel plats. Då ska jag nämligen vara hos min braiga psykolog, som – så klart – heter Anna. /P

  5. Jag borde också börja röka – då skulle jag inte störa mig så mycket på att alla rökare luktar och smakar så jävla äckligt. (inte för att jag går runt och smakar på alla rökare)

    Jag ska röka och äta vitlök med surströmming.
    *värst*

    • pelletsmaskinen

      Lika bra att ta ut svängarna ordentligt! Näerå, börja för allt i världen inte röka. Kräv istället att de som inte fixar att sluta spolar av sig med en rejäl dos antibakteriell blandning av bensin och lavendel, in och utvärtes, innan du smakar på dem. /P

Kommentera

