Upp från avgrunden stiger Pelletsmaskinens oefterhärmliga satansskrik

Nästa vecka ska jag vara ledig. Några vänner och jag ska köra bil ner till Skåne på lördag. Det är söderut från Stockholm. Då ska det vara strålande sol på sträckan. Betyder motljus. Sedan ska jag under min enda återstående lediga vecka i sommar bo i ett litet hus på landsbygden. Utanför fönstret kommer det att spöregna och vara runt 16 grader. Det kommer knappt att gå att gå ut. I varje fall om man ska tro vår största kvällstidnings webbväder. Under torsdagen ska det dessutom blixtra och dundra.
Nu ska ni få höra ett avgrundsvrål från den sjunde kretsen i helvetet:
– Uuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaarghugh€#%&#€%&!!!!!!!!

Tack och godnatt.

– Skickar du dunken med HB som står där borta i hörnet, Erik?

/P

11 kommentarer

Filed under Livet, upp- och nergångar

11 responses to “Upp från avgrunden stiger Pelletsmaskinens oefterhärmliga satansskrik

  1. Såååja. Såja. Du överlever nog.

    • pelletsmaskinen

      Jo, jag gör nog det, och Elvira föreslår ju nedan (i tanken) en rad alternativa umgängesformer. /P

  2. Blir väl mysigt. Tänk dig bara, ett gäng grabbar på en liten liten bostadsyta. Säkert en del alkohol. Och ingenstans att ta vägen. Närheten! Luftfattigheten! Dofterna!

  3. Åh, nu kan jag inte sluta tänka på doften av ett gäng män på en pytteliten yta.

  4. Alltså, jag ville bara ha ett åskväder så att den kvava fuktiga huvudvärkiga luften skulle släppa.

    • pelletsmaskinen

      Jag förstår. Dina önskningar mot mina. Ett dilemma. Men ledsen, Julia, på den här punkten måste jag ge mig rätt. /P (Se Julias blogg och allt vi någonsin skrivit på Twitter för att förstå sammanhanget.)

      • pelletsmaskinen

        Och där kom regnet och åskan. I morgon början nämligen min sista semestervecka. Jag hoppas att huvudvärken har släppt nu Julia. /P

Kommentera

