Knäckt – men vad hände?

Jag har fortfarande inte fattat wordpress statistik, men det är ju inte unika besökare utan sidvisningar. Men idag ser sidvisningarna utom som vanligt, men totalstatsen har slagit i taket. Utan att någon tycks ha länkat till mig. Jag fattar, som vanligt, nada.

Jag har fortfarande inte fattat wordpress statistik, men det är ju inte unika besökare utan sidvisningar. Idag ser de enskilda sidorna ut som vanligt, men totalstatsen har slagit i taket. Utan att någon tycks ha länkat till mig. Jag fattar, som vanligt, nada.

1) Vänta nu, vad hände? Min statistik himlaraketade – den varmaste dagen i juni?? Något är knas. Har någon stor och förmögen länkat till mig? Det ser inte så ut.

2) Solen och fem timmar på båten har gjort mig helt knäckt.

Det var allt för dagen, folk. Och du, vad gjorde du idag?

/P
___
Tillägg 090629: Se kommentarer. /P

7 kommentarer

Filed under Länkar, bloggar och rekommendationer

7 responses to “Knäckt – men vad hände?

  1. Men om det är någon som länkat så syns väl det också? Eller?

  2. pelletsmaskinen

    Precis! (Alltså någon kan ju ha suttit och uppdaterat min blogg trehundrafemtio gånger idag, men då är man allt bra skadad. Iofs min drömläsare.) /P

    • Ohhhh! Tänk om det är så! Tänk att få en riktig stalker på sig. Det vore underbart. Vore nästan mer fantastiskt än en hater.

      • pelletsmaskinen

        E x a k t. (Och någon med värre personlighetsstörningar än jag. Alltid trevligt med skadeglädje.) /P

  3. Oh.. Galet. Och kul ju =)
    Jag var inne minst två ggr på din blogg igår, så jag har bidragit med en promille av klicken minst hehe.

  4. Hah, statistikknarkeri. Farligt.

    (Jag grillade.)

  5. pelletsmaskinen

    Nu har jag fått (åtminsone en stor del av) förklaringen. En läsare valde efter en rejäl dos solbadande att ta sig för att läsa hela min blogg. Metoden: Gå till första inlägget och sedan klicka ”Nästa” (alltså rubriken ovan) tills man åter är framme i nutid. En lite udda men inte alls dålig metod. Lite som att läsa en bok och bläddra sida efter varje inlägg. På så vis fick varje enskild sida bara en extra träff och dök därför inte upp på ”Mest lästa inlägg”. Man gör så för att ”slippa scrolla upp och ner hela tiden,” var förklaringen av läsaren – som (tyvärr) varken verkar vara speciellt stalkig eller galen.

    Det gör också att den statistikkurvan i princip blir utan värde. Det går alltså inte att säga något om besöksantalet. Vilket inte heller spelar mig så stor roll. Men det är ju roligt med statistik.

    Vet någon om det går att installera Google analytics på en blogg på wordpressdomän?

    /P

Kommentera

