Det goda livet borgar i sanning inte för den goda läsningen

Jag är en urusel bloggare när solen skiner och jag mår bra och de sociala aktiviteterna haglar. Just hemkommen från ett tvådagarsbesök i Järna, som förutom vin, fylletwittring och djupa samtal, även inkluderade leka häst med femårig dotter, parkhäng, dagishämtning och kylskåpsstädning. Det är ju sånt man är gjord för. Det liksom känns i kroppen.

Ikväll ska jag dessutom ha en smärre tillställning uppe på min takterass. Där har man en strålande utsikt och det är skönt.

Ni som vill ha lite mörker och vemod och sånt får helt enkelt hoppas att jag deppar ner mig snart igen. För det här kalaset är ju inte vidare roligt att läsa om. Men man kan ju fan inte be om ursäkt för att man mår bra.

/P

6 kommentarer

Filed under Livet, upp- och nergångar

6 responses to “Det goda livet borgar i sanning inte för den goda läsningen

  1. Jag nöjer mig med lycka =)

    • pelletsmaskinen

      På något sätt tycker jag att det är lite fantastiskt med någon som läser min blogg som verkar vara glädjen själv. Det gör mig faktiskt glad. /P

  2. Fast ibland pallar man inte blogga när man mår riktigt pyton heller.

    Eller det kanske bara är jag som inte kan inlemma mig i min generations tradition av fullständig utfläkning.

    • pelletsmaskinen

      Sant.

      Sedan tycks det här med ”generationer” – som på något märkligt sätt idag utgår nästan enbart från födelsedecennium – vara lika individbaserat som det mesta andra i livet. /P

      • Du menar att jag inte är förslappad och väntar på stekta sparvar och berömmelse bara för att jag är född på 80-talet?

        Nu måste jag omprioritera mitt liv lite här.

        • pelletsmaskinen

          Precis. Men det är och gör ju jag, född på 1870-talet (skrivit rätt, ja.) /P *omprioriterar var dag*

Kommentera

