Här har du mig

Pelletsmaskin

Den här har några år på nacken. Jag använde den som avatar på diverse diskussionsforum tidigare. Det är alltså en maskin som tillverkar pellets – eldningspellets. Ledsen kaniner, inget för er här att hämta.

Det finns ingen vidare symbolik i namnet. Per –> Pelle –> Pellets –> osv. Men jag kan hitta på några tolkningar: Den här maskinen, pojkar och flickor, visar med allra största tydlighet den kapacitet jag besitter. Dessutom speglar dess yttre skönhet min inre.

/P
___

Tillägg: Blev tvungen att ändra rubriken från Pelletsmaskinen i singular obestämd form. Tycker så synd om dem som faktiskt googlar de här maskinerna. Den branschen är inte riktigt lika internetintensiv som jag. Men i bestämd form singular ska det nog inte vara några problem.

4 kommentarer

Filed under Språk eller festligt

4 responses to “Här har du mig

  1. Ahhhh, så fick man svar på den ständigt gäckande frågan. Fråga mig ICKE om Not on my shift, tack.

  2. Dom värmer skönt dom där pelletsmaskinerna.

Kommentera

