Ta det lugnt när du stöter på mig

Det här med språk var ju kul ikväll. Det kör vi en till grej på: ”Stöta på.” För de flesta av oss har stöta på en dubbel betydelse. 1) som i anträffa. ”Jag stötte på en igelkott när jag var ute och gick.” Ganska lugnt för de flesta. ”Jag stötte på en ung tjej när jag var ute och gick”. Helt förståeligt efter förra meningen. Men vad menas med ”jag stötte på en rosaprickig tjej på krogen förra veckan”? 2) således: flirta med, ragga på. Alla med?

Det här gav upphov till mängder med missförstånd på Twitter härom aftonen. Det var roligt.

/P

6 kommentarer

Filed under Språk eller festligt

6 responses to “Ta det lugnt när du stöter på mig

  1. What!? Missade jag den diskussionen?

    • pelletsmaskinen

      Haha, du var den diskussionens centrum ju! Men det gick jävligt snabbt just då. Den kvällen du, jag och Nina gick bananer. /P

  2. Jaaaa, jaja, DEN ja! Hahahah. Diskussionen som inefattade allt från växter till sexleksaker, med en mellanlandning just kring ”stöta på” för att sedan beröra bdsm. Right?

    • pelletsmaskinen

      Just exakt precis den. Den roligaste. Som man egentligen borde föreviga. /P

      • Om jag inte missminner mig så startade det hela med att jag såg någon film där de hrrrm tillfredställde varandra med orkidéer och jag twittrade lite smidigt om att det fick mig att tänka på dig. Hahahahah! Jeees.

  3. Jag stöter på folk mest hela tiden.

Kommentera

