Ser ni pilen, den om pekar uppåt igen?

Igår fick mamma adressen till bloggen. Igår fick jag fina kommentarer och ett väldigt fint mejl av mamma. Igår blev en helt okej dag ändå.

Idag får jag dricka rosé med Erik på balkongen. Idag lyser solen. Idag ser ut att få pluspoäng i kanten – en liten guldstjärna.

Imorgon ska jag få sitta barnvakt åt en väns 1,5-åring. (Precis, det är okej att fråga, man kan inte få mer än nej). Jag gillar att sitta barnvakt. Imorgon kan inte bli annat än utmärkt.

/P

3 kommentarer

Filed under Livet, upp- och nergångar

3 responses to “Ser ni pilen, den om pekar uppåt igen?

  1. Mammor är det bästa som finns. Barnvakt eller rosé med bästa vän delar helt klart andra plats.
    Pilen i rätt riktning min vän. Kram

  2. pelletsmaskinen

    Fixar jag att skriva ett kommentarssvar efter kvällens balkongkonsumtion? Jodå, you can do it, Per. Here goes:
    Mammor, Anna, mammor – är banne mig världens uppfinning! De helt enkelt äger. Hela världen. Speciellt min. Mamma och värld. (Och rosé är inte heller dumt.)
    Now back to balcony (alltså engelska, efter fyra glas rosé, var inte det något man lade av med vid en viss ålder?)
    Ska läsa dig imorgon, Anna, innan frukost!/P

  3. Som ni säger. Mammor är det bästa som finns.

Kommentera

