Nu har jag äntligen hittat magasinet jag vill avsluta min dalande karriär på

Cross stitcher

(Ber om ursäkt för bildkvaliteten.
Till veckan köper jag ny mobil.)

Se så fint! Man får till och med massa pärlor och trådar på köpet. En hel tidning bara om korsstygn. Kan det bli bättre? (Jag hittade den när jag och Inte på mitt skift botaniserade i pressssstoppbutiken på T-centralen. Det visade sig att vi båda har ett fanatiskt intresse för fina magasin.)

Ursäkta, men nu har jag faktiskt viktigare saker för mig än att avslöja mina framtidsdrömmar. Har en ansökan att skriva och en blogg att läsa klart. Någon som vet hur man formulerar en ansökan till ett brittiskt korsstygnsmagasin?
___

Men jo, glömde: För någon dag sedan då det var allmän missär på Twitter, föreslog jag att Småkakan (som jag tipsat om tidigare i bloggen) skulle starta en blogg. Det kan väl vara ett bra sätt att få ur sig sina demoner, tänkte jag. Nu har hon gjort slag i saken. Häng med redan från början, för det här är en tjej som inte bara är rolig, hon kan även formulera sig, med en hel del skärpa. Men varning alltså, här är inte allt guld och gröna skogar och sol och rosa moln och allt det. Ni vet.

/P

5 kommentarer

Filed under Länkar, bloggar och rekommendationer, Livet, upp- och nergångar, Språk eller festligt

5 responses to “Nu har jag äntligen hittat magasinet jag vill avsluta min dalande karriär på

  1. smallcakes

    Tack! Oj, varningsskylt på mig. Hehe.

    • pelletsmaskinen

      Du vet som med de gamla rapskivorna där det stod ”parental advisory” på en stor svart lapp. Eller ciggpaketen som det står ”Rör du så dör du” (eller nått sånt) på: All reklam är bra reklam! /P

  2. Ja! Småkakan bloggar. Måste följas!

    Själv är jag extremt sugen på den där skräcktidningen som faktiskt inte var den mest skrämmande tidningen jag sett. Alls. Men den borde vara det…. I could make it happen.

Kommentera

