Dö, trädhelvete, dö!

Alm,Iguess

Jag är ju en natur- och ”grönt i skogen”-älskare. Men ibland kan man inte bli annat än … lugn och fin, såja … lite smått irriterad över växternas beteende. Speciellt deras sätt att se på fortplantning. De tycker typ att det är helt okej att sprida sin säd, vind för våg, över hela jordklotet. Ingen som helst respekt för folk och fä! Ingen respekt för privatlivet!

Det här gigantiska trädet, som jag gissar är en alm, står placerat fem meter från min balkong. Varje år i juni ska det kopuleras, tycker trädet och lägger sina potentiella avkomlingar som ett tjockt jävla lövlager över min – min! – plats i solen. Min heliga balkong. Varenda dag måste man sopa och städa, städa och sopa. Varenda dag! Hela juni. Fuck you, trädfan!

Och ser ni vad det gör mera, trädet? Jo, mycket riktigt, skymmer min utsikt! Det här trädet har förverkat sin rätt att leva. Punkt.

– Gunilla, kommer du ihåg var jag lagt motorsågen?

/P

12 kommentarer

Filed under Blommor

12 responses to “Dö, trädhelvete, dö!

  1. Jag har hört att ringbarkning är hett… testa det? 😉

  2. pelletsmaskinen

    Diskret ringbarkning (tack, google!) påbörjad medelst ljuddämparförsedd pennkniv.

  3. Ack dessa oförskämda och hänsynslösa träduslingar och deras måttlöst promiskuösa kopulation!

    Jag lider med dig!

    Är det säkert att den diskreta ringbarkningens metod är både effektiv och snabb?
    😉

    • pelletsmaskinen

      Jag vet, i ärlighetens och alla dess anförvanters heliga namn, mycket litet om ringbarkningen och dess verkningar. Jag kan tänka mig att det tar ett år innan trädet ger upp, men värt ett försök.

  4. Jag är också hatare av grönskans dåliga manners. Poppel är det värsta jag vet…

  5. pelletsmaskinen

    Hej Hopf, tillhör poppel också nedskräparna? Vi borde köra någon slags ”skräpa inte ned i naturen”-kampanj. Detta kan inte fortgå. /P

    • pelletsmaskinen

      Titta, titta, jag har fått ett dutubklipp som kommentar! Om melodifestivalen 1984. Det ska vi genast ta och titta på. /P

      • pelletsmaskinen

        Fantastiskt! Någon har skrivit min text – för 25 år sedan! Tack Blingbling-Anna! /P

  6. Ja, värt ett ett försök.

    (Snygg, mycket snygg mening om de heliga anförvanterna!)

    Såsom varande vän av både moral och ordning (den där satte jag nästan i halsen, oerhört svårskriven!) tycker ju övertecknad att dessa oanständiga träd – åtminstone – ”borde skaffa sig ett rum”, istället för att så flagrant skylta med sitt osedliga leverne!

    Avlägsnar mig igen, nynnandes på Edvard Perssons ”man ska inte skräpa ned uti naturen”.

Kommentera

