Funderingar kring en bloggrulle

Sitter hemma en fredagkväll och har fixat och donat i hemmet hela dagen. Glad i kokosnöten. Nu sitter jag och tänker att jag borde presentera bloggarna jag läser här på sidan. Ha en egen bloggrulle. Ungefär som en ”mina vänner”-bok, ni vet. Men jag vet inte hur det ska gå till. Hur gör man? Vilka ska man ta med?

Om jag skulle lista alla jag läser så skulle sidan aldrig ta slut. Om jag bara tar med de allra allra göttaste kommer någon kanske att känna sig orättvist behandlad.

– Men shit, det kan du ju inte ta hänsyn till, pucko!

Om jag listar de stora och mäktiga som jag läser blir det nästan bara lite fånigt. Man kommer ju inte till världens minsta blogg för att hitta världens största liksom.

Tänk sedan om jag vill ta bort en blogg. Fan va jobbigt om den bloggaren kommer på en. Huh. Här gäller det att vara noggrann och grundlig således. Men se det, noggrann och grundlig, det är jag det.

Jag finns med på en enda annan bloggrulle vad jag vet och den bloggen kommer självklart med. Inte som ett sätt att återgälda, utan helt enkelt bara för att den är sjukt bra: Min nya vän Not on my shift. Men sen då? Jag vill ju även ha rullen till att själv lätt kunna komma dit jag ska. Då borde alla vara med. Hm?

– Skriv bara ner de fem tio bästa så blir nog allt bra ska du se. Försök att inte tänka så mycket hela tiden. Det är inte bra för dig.

– Okej, tack, ska försöka.

/P

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Länkar, bloggar och rekommendationer, Språk eller festligt

7 responses to “Funderingar kring en bloggrulle

  1. Gryymt. Självklart fortsätter jag läsa.

  2. pelletsmaskinen

    Grrrrymt. Jag följer dig som en iller på skogsbete, skaruveta.
    – Iller på skogsbete??

    /P

  3. jag valde mina främsta fram- och baklänkare och närmare vänner (tack och lov få som bloggar där), men så har jag också min lista på ett sånt halvdolt ställe att de flesta tror jag ingen har.

  4. pelletsmaskinen

    Jag har kommit på hur jag ska göra nu, blir en annorlunda lösning som tar ungefär en vecka att få ihop – jag tror att det blir det bästa. Tackarns för tipset ändå, Gustav (det måste vara ok att svara med förnamn, med en bloggare som berättar det öppet. Måste vara, tänka, tänka.) Du är med, kan jag lova!

    /P

  5. Nu är du på en till, lade till dig så fort jag läste om kriget i din tveet.

  6. Pingback: Nerd Life Deluxe B-L-O to tha double G » Blog Archive » Dead end black hole.

Kommentera

