Orangerosa sommarblomma omfamnar semestern

Clivia. På svenska Mönjelilja.

Blomma. Blommar för andra året i rad. Jag vet inte ens vad den heter. Jag brukar tillägna mina blommande vänner något fint syfte i den sorgligare skolan, men denna gång får det vara. Bara njut. Nu tar jag semester en stund (men inte från bloggandet, jag har just kommit igång igen, känns det som.)

/P
___
PS. Om någon läsare känner igen arten får ni ju gärna meddela …

PS2. Nu vet jag! (Tack till dhea som visste namnet på blomman.)

2 kommentarer

Filed under Blommor

2 responses to “Orangerosa sommarblomma omfamnar semestern

  1. dhea

    Din blomma heter Clivia. Eller Mönjelilja. Jag har också en sån.
    Det där med ”fint syfte i den sorgligare skolan” undrar man ju vad det är..:)

  2. pelletsmaskinen

    Fantastiskt. Tack, dhea! Ska genast uppdatera.

    Ja alltså om ”sorgligare skolan” så brukar jag skriva saker i stil med: ”En blomma för dem som inte har det så lätt i livet alla gånger,” eller något liknande.

    /P

Kommentera

