Enklare att andas på botten

På sätt och vis är livet enklare om man sätter sig på botten och bestämmer sig för att sitta kvar där. Då kan man liksom inte ta sig djupare ner och det kan vara en fin tröst. Så fort man försöker göra saker och ting bättre för sig själv, finns alltid risken att man misslyckas. Och det kan vara väldigt svårt att hantera. Misslyckanden gör ont.

Ibland kan rak kommunikation vara det allra bästa. Ibland är det bättre att vara tyst och avvakta. Jag kan inte alltid (någonsin?) avgöra när vad är vad. Det är liksom inte en av mina styrkor. Jag är bättre på att bara tuta och köra, och biiiita i det sura äpplet efteråt.

/P
___
Tillägg: Detta skrevs för nära två veckor sedan, men först idag orkar jag publicera, nu med en detalj om anledningen till det sura äpplet bortstruket. Det var helt enkelt inte sant. Det bara kändes så. Nu känns saker och ting mera stabila igen. I morgon, tror jag, kommer en mycket speciell bloggpost. Godnatt. /P

Lämna en kommentar

Filed under Livet, upp- och nergångar

Kommentera

