Ingen kraut på stenåldern

TRÄNAT. SHOPPAT. LYSSNAT.
Jag tror att jag hade gjort mig utmärkt som stenåldersmänniska. Jag trivs i naturen, mår magiskt bra av fysisk ansträngning och fjantigt dåligt av att tänka.
Istället blev man en sån där metrosensuell storstadsbo med kausalitetsångest, preprestationsbesvär och postprojektdepression som tvingas hitta på nya svenska ord som extra stimuli.
Å andra sidan, hade jag levt på stenålderna hade jag aldrig fått höra Yppahs storstilade instrumentalkrautrockbomb They know what ghost know (tack Digfi-Lasse för tipset!)

När jag vill känna mig lite extra lyxig brukar jag slinka in på Engströms trikåaffär på Scheelegatan 5 nere vid Rådhuset. Det är inte dyrare än i en vanlig butik, men känslan är från en annan, svunnen tid. All shopping sker över disk och liknande service har inte funnits sedan 1950-talet eller på lite för dyra hotell.
Den här gången blev det bland annat sex par Topeco-strumpor.

/P

Lämna en kommentar

Filed under Stil, prylar och mode

Kommentera

